I en undersøkelse som utføres årlig blant medlemmene av bransjeorganisasjonen Regnskap Norge, viste det seg at i både 2020 og 2021 var det systemet PowerOffice Go som ble hyppigst foretrukket dersom man skulle velge blant de mest brukte systemene på markedet i dag. Begrunnelsene for dette er flere, og elementer som fleksibilitet, intuitivitet og ikke minst funksjonalitet sto høyt på listen over det som ble fremhevet som foretrukne egenskaper.
God integrasjon
Det er ikke til å stikke under en stol at Microsoft 365 er blant de mest brukte kontorapplikasjonene, og den naturlige integrasjonen med denne gir PowerOffice Go et forsprang i forhold til mange andre regnskapssystemer. Der de fleste holder seg til elementære funksjoner som regnskap, faktura, lønn og ordre-/lagerstyring, vil dokumenthåndtering og skalerbarhet i forhold til for eksempel Excel være nyttig for mange.
Betal direkte fra systemet
Videre har svært mange regnskapssystemer integrasjon mot forskjellige banksystemer, hvor de kan avstemme kontoutskrifter og motta og sende fakturaer i EHF, hvor PowerOffice Go har gått et steg videre og tilbyr også direkte betaling av mottatt faktura, direkte mot banken. Man slipper å gå om nettbank, noe som vil være svært tidsbesparende for mange, spesielt mindre bedrifter som ofte står for denne delen selv.
Nettbasert løsning
At PowerOffice Go er en SaS (Software as a Service) innebærer samtidig at man ikke behøver å bekymre seg for sikkerhetskopiering i samme grad som når man benytter seg av lokalt installerte løsninger, da alt er skybasert og leverandøren står ansvarlig for å ivareta all form for sikkerhet rundt systemet. De sørger for sikkerhetskopiering av alle data, systemet vil til enhver tid være oppdatert til siste versjon, og sist men ikke minst, det er svært enkelt å legge til eller fjerne tilleggsmoduler etterhvert som behovene skulle oppstå. Dessuten er det hurtig og enkelt å motta bistand og hjelp, da teknikere har tilgang til hele det bakenforliggende systemet, og man unngår konflikter med egen programvare.
Høy sikkerhet
Blant de store fryktene i dag finner man spesielt to ting. Det ene er datainnbrudd hvor viktig kundeinformasjon kommer på avveie, det andre er såkalt ransomware, hvor filene krypteres og man får ikke tilgang med mindre man betaler, ofte en ikke ubetydelig sum. Og selv ikke da er man sikret å få filene tilbake.
Enhver seriøs aktør i dette markedet i dag tilbyr både sikkerhetskopiering, beskyttelse mot kryptering, og i verste fall en «roll-back»-funksjon som gjør man kan tilbakestille systemet til et tidspunkt før hendelsen oppsto, hvilket gjør en eventuell rekonstruering betraktelig smidigere.
Lett tilgang
En annen stor fordel med et slikt system er at det er svært enkelt å tilgå, fra tilnærmet enhver form for enhet med tilgang til internett. Man er heller ikke plattformavhengig, og systemet kan brukes like godt på alt fra en datamaskin med Microsoft Windows, til Mac eller en Linux-basert løsning. Og ikke minst, nettbrett og mobiltelefoner. Noe som er utrolig praktisk for dem som har arbeidere ute «i felten» som trenger muligheten for å kommunisere med dem på kontoret, men ikke nødvendigvis ønsker å forstyrre dem med telefonoppringninger.
På samme måte vil for eksempel en tekniker ute på oppdrag kunne se lagerbeholdningen på blant annet deler i sanntid, da dette til enhver tid vil være oppdatert på tvers av alle enheter og brukere.
Modulbasert løsning
Som tidligere nevnt kan man også velge hvilke moduler man har bruk for, men i tillegg til dette er det også vært praktisk at man kan bestemme hvem som skal ha tilgang til dem. De på regnskap trenger ikke tilgang til ordre, og de på salg trenger ikke tilgang til regnskapet.
Mange lokalt installerte løsninger, gjerne av litt eldre dato, gir kanskje alle tilgang til alt, med store muligheter for feil grunnet brukeren som tilfeldigvis går inn i deler av programmet forbeholdt andre.
Kontakt oss gjerne for nærmere informasjon om hva vi kan gjøre for nettopp din bedrift, for med en så fleksibel løsning som PowerOffice Go er det tilnærmet ingen begrensninger, verken oppad eller nedad i antall ansatte!
Har du noen spørsmål?
Addero AS bistår små og mellomstore bedrifter som er ute etter resultatforbedringer, forenklinger og vekst. Da er det viktig med et solid ført regnskap, og det kan vi hjelpe deg med. Vi ivaretar og analyserer ditt behov på best mulig måte, og har fokus på å være en god sparringspartner.
Vi benytter oss av digitale og skybaserte verktøy, så vi har ingen begrensninger på hvor du sitter i landet. Vi har bevilling fra Finanstilsynet, er medlem av Regnskap Norge og er underlagt strenge bransjekrav og kontroll. Dette sikrer trygghet og kvalitet for deg som kunde.
Vurderer du å engasjere et eksternt regnskapsbyrå? Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat! Fortell oss om dine behov og ønsker, så finner vi en løsning sammen. Kontakt oss her!