Digital regnskapsføring

Helt siden internettets spede inntog i de norske hjem tidlig på 1990-tallet har utviklingen vært forrykende, og det var neppe noen som den gangen kunne forutse hvilken betydning denne nye teknologien ville ha for stort sett alt vi gjør i hverdagen i dag. 

Tjenester på nett

Selv om det i begynnelsen stort sett var famlende forsøk på å tilby alt fra underholdning til nyhetssider, viste det seg hurtig at mulighetene var så ufattelig mange flere enn dette. Plutselig kunne man sende e-post til hverandre, kostnadsfritt, og den kom som regel frem bare noen sekunder etter den var sendt. Noe som påvirket bruken av ordinær post og telefaks betraktelig, og det er vel de færreste kontorene i dag som har en slik stående.

Nettsider poppet opp som paddehatter, og enhver bedrift med respekt for seg selv er i dag til stede på flere plattformer. Være seg med nettside, på Facebook, Instagram eller Twitter for å nevne noen.

Noen bedrifter har imidlertid strukket den enda lenger, og nå tilbys også flere tjenester direkte på internett, og hjemmesidene har gått fra å være en ren informasjonsside om hva bedriften driver med til å være en portal direkte knyttet til de tjenestene som tilbys.

Ikke bare kan man bestille og handle varer via nettbutikker, eller bestille forskjellige former for tjenester, nå kan man selv interagere direkte med nettsider som tilbyr dette, og begrepet Software As a Service (SaaS) er vel kjent for de fleste i dag.

Blant de tjenestene som tilbys innen dette segmentet er regnskapsføring, noe som ikke bare bidrar til enorme besparelser for kundene, det er også utrolig mye enklere å forholde seg til enn hva det var tidligere. Tidligere måtte bedriftene selv sørge for å ta vare på kvitteringer og bilag, samle og organisere disse i en perm som så måtte bringes fysisk til en regnskapsfører eller revisor, som så igjen måtte sørge for å føre alt over i et regnskapsprogram slik at kunden visste hva de skyldte i merverdiavgift eller kanskje skulle ha igjen på skatten.

Spar tid, og skap verdier i ditt eget selskap

I dag kan en kunde inngå avtale med et hvilket som helst regnskapsbyrå på internett og enten selv føre alle bilag direkte inn i deres system, eller oversende alt elektronisk til dem, slik at de kan gjøre det for en. Man kan også abonnere på forskjellige regnskapstjenester på internett, slik at man selv har full kontroll på økonomien, og den eneste forskjellen ligger i at selve programvaren man benytter seg av ikke ligger på egen datamaskin, men i skyen som en skytjeneste.

Fordelene med dette kan være mange. For det første vil tjenesten så godt som alltid være tilgjengelig. Man behøver ikke selv å befinne seg på kontoret eller ved en spesiell datamaskin for å arbeide med regnskapet, men man kan logge seg inn fra nesten hvor man måtte ønske. Videre behøver man ikke tenke på oppbevaring av bilag, da disse ligger på regnskapsbyråets server eller skytjeneste og ikke i en skoeske på arkivet.

Velger man å benytte seg av en kombinasjonsløsning hvor man selv fører bilag og fakturaer, men et eksternt regnskapsbyrå står for årsoppgjør og merverdiavregning, eller kanskje tar seg av hele regnskapsføringen ut over overføringen av bilag, oppnår man flere fordeler. Ikke bare sparer man tid på overlevering av bilag, man er til enhver tid sikret best mulig behandling av regnskapet ut fra gjeldende lover og regler, og man kan selv konsentrere seg om det man er best til – å skape verdier i sitt eget selskap.

Hva kan vi hjelpe deg med?

Addero AS bistår småbedrifter som er ute etter resultatforbedringer, forenklinger og vekst. Da er det viktig med et solid ført regnskap, og det kan vi hjelpe deg med. Vi ivaretar og analyserer ditt behov på best mulig måte, og har fokus på å være en god sparringspartner.

Vi benytter oss av digitale og skybaserte verktøy, så vi har ingen begrensninger på hvor du sitter i landet. Vi har bevilling fra Finanstilsynet, er medlem av Regnskap Norge og er underlagt strenge bransjekrav og kontroll. Dette sikrer trygghet og kvalitet for deg som kunde.

Vurderer du å engasjere et eksternt regnskapsbyrå? Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat! Fortell oss om dine behov og ønsker, så finner vi en løsning sammen. Kontakt oss her.

Kundeuttalelser

Vi føler oss ivaretatt hos Addero og at de følger opp. Alltid lette å få tak og responderer kjapt på epost. Tilbyr gode løsninger!

Vi i Bright skiftet til Addero og systemet Poweroffice i mai i år, og gjorde en bortimot feilfri overgang. I tiden etterpå har vi hatt et hyggelig samarbeid, med oversiktlig og oppdatert oversikt, og hvor det (nesten) er blitt moro med regnskap. Det har det ikke vært før! Vi er veldig fornøyd med Addero.

Addero gir oss god veiledning og finner alltid en løsning. De er raske på å svare og gir oss en økonomisk trygghet.

Vår opplevelse av Addero er at det er folk som vet hva de driver med, personlig service og god oppfølging.

Det å bytte regnskapsfører til Addero er noe av det smarteste jeg har gjort. Profesjonelt, men samtidig med personlig oppfølging på regnskap og rådgivning, med et nettbasert system det er enkelt å forholde seg til. Tusen takk for strålende oppfølging, alltid raskt og effektivt.

Med Addero som leverandør på regnskap, lønn mv, og som en alltid tilgjengelig sparringspartner med fokus på kundens behov, er vi i trygge hender. Vi opplever at Addero tilfører oss som kunde en merverdi som rådgivere, i tillegg til at regnskapet alltid er ajour. Deres valg av fremtidsrettede systemer som er lett tilgjengelige for oss som brukere, gir oss en super match!

PowerOffice Go